REGENERACJA i NAPRAWA
POMP WTRYSKOWYCH  RZĘDOWYCH
i  WTRYSKIWACZY

Janusz Oleszczuk   Rok założenia 1987


tel.  22- 722-06-23    tel. kom.  +48 602-106-609

wtryskiwacz diesla,ciągnik siodłowy,traktor,maszyny budowlane,koparki,końcówka wtrysku paliwa,końcówka wtryskiwacza do diesla,wtrysk paliwa,końcówki wtryskiwaczy,naprawa wtryskiwaczy diesel

zapraszamy:  pon.-pt. 8-16

05-082 Babice Stare
Blizne Łaszczyńskiego, ul. Warszawska 35a

jesteśmy  1km od ul. Lazurowej  lub  500m od skrzyżowania z łącznikiem Powązki-Konotopa autostrady A2


strona główna wtryskiwacze Common Rail awaria wtrysku paliwa

 

Przytoczone niżej  uwagi opracowaliśmy na podstawie własnej praktyki zawodowej i artykułów ze stron internetowych MotoAuto.pl oraz opel24.com

CRI-1000Awaria wtrysku paliwa - typowe objawy

Usterki silników diesla to przede wszystkim awarie turbosprężarek, awarie pomp wysokiego ciśnienia oraz uszkodzenia wtryskiwaczy
    (diagnostyką i regeneracją tych ostatnich zajmujemy się
    w firmie Janusz Oleszczuk od ponad 25 lat)
.

Zanim kierowca uda się do warsztatu celem zdiagnozowania usterki, jego samochód oznajmia o nadchodzących wydatkach na różne sposoby.

Awaria układu wtryskowego to przede wszystkim utrata osiągów (spadek mocy silnika).
    Rano (gdy silnik jest zimny) coraz częściej występuje problem z odpaleniem samochodu,  a po rozruchu lub podczas jazdy z rur wydechowych mogą wydobywać się czarne lub białe spaliny.
    Może pojawić się zwiększone zużycie paliwa, szarpanie lub specyficzne stukanie silnika.
    Bywa, że silnik gaśnie po nagrzaniu lub przeciwnie - są trudności z jego wyłączeniem.
    Może też zdarzyć się zalanie silnika olejem napędowym lub przedostanie się paliwa do oleju silnikowego.

Wyżej opisane najczęstsze objawy określa się na różne sposoby: zimny silnik ciężko odpala, zimny silnik nie ma mocy, silnik stracił moc, auto szarpie, silnik nierówno pracuje, silnik dymi na biało / dymi na czarno, silnik gaśnie w czasie jazdy..

Nawet przy pierwszych objawach awarii wtrysku, na desce rozdzielczej może zapalić się żółta kontrolka „check engine”

Skutki awarii wtryskiwaczy paliwa

Już pierwsze objawy wadliwej pracy wtryskiwaczy są ostrzeżeniem, aby udać się do warsztatu.
    Ignorowanie ww. niepokojących objawów może spowodować uszkodzenie silnika. Przez "lejące wtryskiwacze" może dojść do wypalenia tłoków, do zatarcia turbosprężarki lub nawet silnika - paliwo przedostające się do oleju napędowego powoduje rozrzedzanie tzw. filmu olejowego. Zniszczeniu ulec może również pompa wtryskowa lub filtr cząstek stałych.

Ocena awarii wtryskiwaczy wymaga specjalistycznego sprzętu i sporej wiedzy pracowników zakładu naprawczego - od ich doświadczenia zależy decyzja o wymianie lub naprawie wtryskiwaczy (czyli o rzeczywistym koszcie usunięcia awarii).

 

badanie wtryskiwaczy paliwaNaprawa wtryskiwaczy paliwa

Wizyta w Autoryzowanej Stacji Obsługi często kończy się dużym szokiem dla właściciela, gdy dowiaduje się jakie są tu koszty naprawy. Im nowsza technologia zastosowana w silniku tym droższa jest jakakolwiek naprawa układu wtryskowego. Koszt naprawy zaczyna się od kwot rzędu kilku tysięcy złotych, a nierzadko kończy się na kilkunastu tysiącach. Na szczęście istnieje szansa alternatywnej regeneracji, nie wymagającej wymiany całych wtryskiwaczy. Zamiast płacić kilka tysięcy złotych za nowy wtryskiwacz można go wyczyścić lub wymienić jego zużyte elementy.

Taka regeneracja zaczyna się od wyjęcia wtryskiwaczy z silnika - służą do tego specjalne chwytaki. W większości przypadków powodem usterki wtryskiwacza jest jego zanieczyszczenie. Dlatego w pierwszej fazie po wyciągnięciu moduł ten jest myty. Następnie wszystkie wtryskiwacze montuje się na specjalnym urządzeniu testowym, które pokazuje ich szczelność oraz ilość dawkowanego paliwa. Na tym etapie określamy, który wtryskiwacz nadaje się do naprawy.

wtryskiwacz paliwa do naprawyNajtrudniejsze w naprawie są wtryski z układem common-rail, gdyż składają się z kilkudziesięciu elementów i wymagają dużej precyzji działania. Po rozłożeniu całość czyszczona jest za pomocą myjki ultradźwiękowej. Następnie wymieniane są wszystkie uszczelnienia oraz elementy, które sprawiają kłopoty. Po złożeniu wtryskiwacz ponownie jest podłączany do urządzenia testowego, które sprawdza czy dawkowanie paliwa jest już prawidłowe.
 


Przygotowany do naprawy wtryskiwacz CR firmy Bosch 
-foto po prawej 


Jesteśmy przy ul. Warszawskiej (nr 35a),  łączącej Bemowo (Jelonki) i Babice.

Ulica Warszawska na tym odcinku to część drogi wojewódzkiej nr 580,
prowadzącej dalej przez Zielonki, Wyględy, Borzęcin Duży, Zaborów, Leszno, Kampinos aż po Sochaczew.
W odległości do 30 km mamy też następujące miejscowości:
- Łomianki, jadąc z kierunku Bielany i Mościska lub Żoliborz,
- Błonie, Ożarów Mazowiecki, Bronisze jadąc krajową dwójką
- Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Pruszków i Piastów jadąc z kierunku Warszawa-Ursus i Włochy.
szyld Firmy Oleszczuk Diesel
          Powyżej szyld ułatwiający dojazd do firmy; szczegóły na stronie głównej.

Dojazd do firmy można wyznaczyć na mapce  Regeneracja wtryskiwaczy CR i pomp wtryskowych - Oleszczuk 

  

Już pierwsze objawy awarii wtryskiwaczy mogą zapowiadać poważne kłopoty z silnikiem.